Spring naar de inhoud

Groepsindeling

Onze leerlingen zijn op basis van leeftijd gegroepeerd. Dit wordt ook wel het leerstofjaarklassensysteem genoemd. Verder hebben we meer leerjaren samengevoegd tot een groep (groep 1/2/3, groep 4/5 en groep 6/7/8). Voor instructies en activiteiten zijn kinderen met verschillende leeftijden op hun eigen leer- en talentenniveau gegroepeerd. Dit gebeurt met name bij de pré-instructies en verlengde instructies.

De groepen op OBS 75 zijn als volgt verdeeld:
Groep 1, 2 en 3 > groepsleerkrachten Marga Wubbels (ma t/m do), Muriel Gras (vrijdag)
Groep 4 en 5 > groepsleerkracht Kim Spanjaard (ma t/m vrij)
Groep 6, 7 en 8 > groepsleerkracht Sakina de Haan (ma t/m vrij)

Extra leerkracht > groepsleerkracht Karin Drager (ma, di en donderdag). Op de ochtenden wordt de groep 6/7/8 gesplitst in groep 6/7 en groep 8 om zo verdiepend onderwijs te kunnen aanbieden binnen de 3-combinatiegroep. Hiervoor hebben we een extra klaslokaal ter beschikking.

Op de 3 middagen geeft juf Karin 1. gymnastiekles als vakdocent gymnastiek, 2. begeleidt zij de plusleerlingen uit de groepen 1 t/m 8 met uitdagende opdrachten en 3. ontzorgt zij het team met werkdrukvermindering door telkens een klas over te nemen en zo eigen leerkracht vrij geroosterd is voor administratieve taken.

Groepsondersteuning

Alle groepen worden ondersteund door onze onderwijs assistenten Sandra Jordwerda (ma t/m woe) en Marian Veldkamp (do + vrij).

Gedurende 5 dagen in de week bieden zij individuele of in kleine groepen ondersteuning binnen en buiten de klassen 3 t/m 8.

samen uniek